Teleport Afterwork – Dobokay Máté

“Annak ellenére, hogy monokrómokat csinál, nagyon választékosan beszél” /Margl Ferenc/

 

“A gondolatmenetemet talán szinuszhullámként lehet leírni: Az egyetem előtt alkalmazott fotós munkákkal foglalkoztam, utána elkezdtek érdekelni a minimalista épület fotók meg ilyesmi. Amikor az egyetemre bekerültem, a fotó és a festészet kapcsolata kezdett el foglalkoztatni. Folyamatos redukció volt. Most eljutottam teljesen a monokrómig, amit nem akarok teljesen félrerakni, de visszatérnék egy-egy korábbi munkámhoz processzus képek formájában. Van például egy olyan anyagom (amit még nem annyira mutogattam), amiben lefotóztam a saját munkáimat becsomagolva, amikor viszem őket különböző kiállításokra. Ilyen visszanyúlások folyamatosan vannak. Most a monokrómból próbálok kicsit kikecmeregni, és picit motívumokban gondolkodni, ami ha személyes vonalba is fut, akkor is marad ezen az absztrakt síkon, és kicsit ábrázol, de nem nagyon. Van egy ilyen folyamatos hullámzása a dolgoknak.” /Dobokay Máté/